Prečo sa mi nedarilo schudnúť?


Chudnem, chudneš chudneme!

Kto by v dnešnej dobe nechcel mať vypracovanú postavu s tehličkami na bruchu a dokonalým instagramovým zadkom? Na sociálnych sieťach v podstate nevidíme nič iné len samé známe osobnosti, ktoré cvičia aj 10x do dňa a následne sa chvália svojimi výsledkami. A čo ostáva nám ostatným? Ticho závidieť a ľutovať sa.
A to je CHYBA!
Takouto cestou žiadne výsledky nedosiahneš a už vonkoncom nie, ak chceš schudnúť nejaké tie prebytočné kilá, ktorým sme dopomohli aj cez tieto veľkonočné sviatky.
No ak si sa už vydal na cestu k zdravému životnému štýlu, slovo cvičenie ti nie je cudzie a aj napriek tomu nevidíš žiadne výsledky, dám ti pár rád, prečo sa ti nedarí a čo pomohlo práve mne.
Najskôr ťa chcem znova upozorniť, že nie som žiaden odborník a všetky tipy, ktoré tu dnes píšem sú moja vlastná skúsenosť a nemusia pomôcť práve všetkým. Týmto článkom sa máš len inšpirovať a skúsiť niečo nové, čo ti pomôže k tvojej ceste za novým ja. Myslím, že môžme ísť na to...



1. STRES

Dnes sa mu vyhne málokto a ja nie som žiadnou výnimkou. Ako je vlastne možné, že stres dokáže ovplyvniť celkové chudnutie? V stresujúcich situáciách naše telo produkuje stresové hormóny ako kortizol a adrenalín. Tie dodávajú našemu telu energiu na kvázi "boj alebo útek". Ak je stresu v tele nadbytok, naše telo sa s ním nedokáže vysporiadať a všetká energia sa mení na tuk. Tento tuk sa najradšej ukladá v brušnej oblasti, ktorá nás trápi najviac. (upravený text odborníčky na zdravý životný štýl Jackie Wicks)

Neostáva mi nič iné len s touto teóriou súhlasiť. Aj na sebe som spozorovala, že ak sa nachádzam v akejkoľvek stresujúcej situácii, či už je to v škole, v osobnom živote alebo keď niečo nejde podľa plánu (áno aj vtedy som v strese), na svojom spodnom brušku spozorujem nafúknutosť alebo inak povedané "pneumatiku".

Odkedy sa učím odbúravať stres správnym dýchaním, pokojom mysle a úsmevom, cítim sa oveľa lepšie a je to viditeľné aj na postave.



2. NÍZKY KALORICKÝ PRÍJEM

Ak niekto začína s chudnutím, hneď si ako prvé pomyslí, že ak zníži kalorický príjem a bude jesť menej, tak čo najrýchlejšie schudne. Kľúč k peknej postave vedie práve opačnou cestou, no nie každý si to chce priznať. Moja obrovská chyba bola, že som si myslela to isté. Svoj kalorický príjem som znížila niekedy až na toľko, že som jedla ráno o 6:00 a potom až o 13:00.

ČO SA POTOM DIALO S MOJÍM TELOM?

Začalo postupne priberať na váhe. Ako je to možné? Veď skoro nič nejem!
Ak telo nedostane dostatok živín a jedla, pripravuje sa na najhoršie časy. Naše telo je inteligentné a robí všetko preto, aby nás ochránilo pred možným rizikom. Preto začne všetok tuk ukladať do zásoby na takzvané "horšie časy"

Verte mi. Nič nejedením tomu len dopomôžete. Odkedy sa pravidelne stravujem, moje telo je spokojné. Dávam mu to, čo potrebuje a ono sa mi odvďačí výsledkami.


3. NEDOSTATOČNÝ PITNÝ REŽIM

Vravíš si: Načo voda? Len ma zbytočne zavodňuje!
Zo začiatku sa môžeš cítiť trochu "zavodnený". Ale to je len pocit. Prijímaním tekutín z tela vyplavujeme škodlivé látky, medzi ktoré patrí aj tuk! Áno, čítaš správne!

Nikdy som nebola fanúšikom vody. Cítila som sa len plná a veľká.
Všetko zlé sa mi ale z tela nemalo ako dostať preč a to sa rovnalo ďalšiemu priberaniu.
Teraz vypijem aj 5 pollitrových pohárov vody denne. Čo sa tým zmenilo? Prišli výsledky!



4. PREHNANÉ CVIČENIE

Si prekvapený? Aj prehnaným cvičením môžeš dopomôcť k tomu, že na sebe neuvidíš žiadne výsledky. Ak cvičíš niekoľko hodín denne 7 dní v týždni ver, že mu toľkou záťažou len ubližuješ. Postupom času si začne na záťaž zvykať a ty sa nikam nepohneš.

Preto je dôležité dopriať telu správny oddych a naťahovanie svalstva. Ja napríklad cvičím 4x do týždňa, väčšinou každý druhý deň, čo znamená, že moje telo a svaly majú čas na regeneráciu a tým pádom sa zväčšujú a tvarujú.

5. NEUSTÁLE POROVNÁVANIE SA S OSTATNÝMI

Toto bol pre mňa kameň úrazu! Hoci som cvičila a správne sa stravovala, nikam som sa nepohla. To, že som celé hodiny čučala na Instagram a porovnávala svoju postavu s postavou fitness modelky mi veru nepomáhalo. Cítila som sa ešte viac demotivovaná, podráždená a naštvaná na každého, že sa mi nič nedarí!

Je veľmi dobré nájsť si svoju inšpiráciu.
Nezabudni však, že hoci telo pracuje rovnakým spôsobom všetkým, aj tak je v niečom odlišné.
Niekto má rýchlejší metabolizmus alebo v tom hrajú veľkú úlohu aj gény.



TY SI TY.
Preto spoznaj svoje telo a daj mu to, čo si žiada. Nerob niečo len preto, lebo to robí niekto iný!

Tak ja len dúfam, že vás formou tohto článku inšpirovala.
Nezabúdajte kto ste a majte sa radi <3

7 komentárov

  1. Skvelý článok, určite sa k nemu ešte vrátim, keď sa znovu nahodím na cestu zdravého stravovania. Teraz mám v tomto smere trochu horšie obdobie... :D

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Článok tu bude stále pre teba <3 Držím ti palce :)

      Odstrániť
  2. Super článek, máš krásnou postavu!
    Mně se teď pár kilo zhubnout podařilo, ale mám pocit, že jsem se zase nějak "rozežrala" a brzy to naberu zpátky, tak bych se měla hodit zpět do normálu a začít jíst tak, jak mi to předtím vyhovovalo. Problém je u mě hlavně s pitným režimem.
    Tera in Chester

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Verím, že sa všetko dá do poriadku. Treba nájsť len zlatú strednú cestu a nepreháňať :)
      Ďakujem Ti za komentár <3

      Odstrániť
  3. Ja ten stres na sebe vidím extrémne. Nie som práve človek čo pravidelne cvičí a papká zdravo, ale väčšinu života som bola maximálne spoko so svojou postavou. Od kedy boli štátnice zo 49kg ísť na 57 potom to s občasným cvičenim a so stravou ako predtým dat na 51, no nemám pre to iné pochopenie 😂 lebo stravu fakt nemenim nejako extrémne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Stres je najväčší nepriateľ nie len pri chudnutí, ale zapríčiňuje aj rôzne závažné problémy (mne napríklad vyvolal nekontrolovateľnú tvorbu akné) či ochorenia. Ja staviam na zlatej strednej ceste :)

      Odstrániť
  4. Přesně tohle jsem si teď potřebovala přečíst. Jsem ve fázi začátku cesty za lepším já, protože jsem si uvědomila, že spoustu věcí dělám špatně, a proto nejsem tak spokojená, jak bych být mohla :) A tenhle článek mi dodal potřebnou motivaci :) Akorát s tím stresem prostě neumím nic udělat :(

    Paulina, the moon child

    OdpovedaťOdstrániť

Instagram

Brinora. Theme by STS.